Foto top

Foto top

zaterdag 23 november 2013

Mos en nieuw boek

Nadat ik de mooie post van Seizoen en Stijl gezien had, ben ik snel wat mos gaan zoeken en heb geprobeerd die prachtige mosballen te maken. Ze zijn natuurlijk niet zo mooi als in de winkel, maar ik vind ze wel leuk staan. We gaan op de kerstballentijd aan en aangezien ik niet echt van al die versiering en al die bling bling houd, is dit een mooie sobere oplossing.

De oude schaal vond ik bij de kringloop

Met wat touw samengebonden


Voor mijn verjaardag had ik een boekenbon gekregen en in de nieuwe WLS zag ik dit mooie boek staan. Omdat ik vaak bezig ben met het opknappen van oude meubels, is dit boek echt een aanwinst.




Zo, straks de kaarsjes aan en weekend houden!!

Groetjes Alie

32 opmerkingen:

  1. De mosballen zien er mooi uit Alie, een stoere en sobere stijl die prachtig staat bij jou interieur.
    Wat heb je een mooi boek gekocht, dat zal zeker van pas komen.

    Fijn weekend en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geef mij ook maar van die kerstballen in natuurlijke materialen ipv de bling-bling variant. Mooi en fris zijn de zelfgemaakte ballen van mos!
    Dat boek ziet er heel interessant uit! Ook voor een 'beginner' gepast, of niet zo?....
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor die mosballen! Ik had het ook gezien bij Seizoen en Stijl en wil het zeker gaan proberen. Het ziet er zo sfeervol uit.
    Je boek vind ik ook prachtig! Bedankt voor de tip. Het komt mij ook zeker van pas met mijn restyle bedrijfje.
    Fijn weekend! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig...ik houd ook van natuurlijke decoraties! Dit jaar hier ook geen bling bling!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mos vind ik altijd mooi om mee te werken, deze mosballen zijn ook een leuk idee. Het boek is helemaal jouw stijl, ik hoop dat je er veel tips en inspiratie op kunt doen.

    Fijne avond. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind ze heel leuk mosballen en ze liggen mooi in je schaal van kringloop !
    En wat een prachtig boek zeg fijn om daar inspiratie uit te halen !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij hebt me nu op het idee gebracht! :-) Wat een mooie mosballen...
    En dat boek lijkt me ook erg inspirerend...
    Wat een mooie zwarte kast op de laatste foto? Is dat van jouw hand?

    Lieve groet,
    Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor die mosballen in je schaal! goed gelukt zou ik zeggen :-) ik denk dat is zo ook ga maken....ik heb ze wel eens gemaakt maar dan in de grotere versie, vind deze maat erg leuk voor in een schaal.
    Fijn weekend verder.
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gewoon puur, en heel mooi op je schaal van de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gedaan je mosballen ,ik had het boek ook zien staan en vind het ook héél interesant ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind die mos ballen heel puur en mooi...het boek spreekt mij ook aan...ga eens bij bol kijken.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Alie.Die mosballen zijn prachtig geworden zeg. Ik had ze ook gezien en de piepschuim bollen liggen hier ook al klaar om bemost te worden. haha.Prachtig boek heb je trouwens gekocht. Ik ben heel benieuwd naar alle meubels die je met inspiratie door dit boek gaat opknappen. Ik blijf je volgen.;)
    Heel fijn weekend!
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook ik hou hier enorm van! Prachtig!
    Fijn weekend!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi sober, je boek lijkt mij ook mooi en inspirerend.
    Fijn weekend! Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Alie,
    Ik vind jouw mosballen net zo mooi hoor... lekker zelfgemaakt en daarom eigenlijk nog veel mooier... hihi...
    Het boek lijkt me echt prachtig. Hier ga je heel veel plezier van hebben...
    Ik wens je een heerlijke zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi je mosballen, ik heb er ook een paar gemaakt voor straks met de kerst. Mooi boek zeg daar heb je wat aan.

    Liefs, marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De piepschuim ballen liggen hier ook al klaar om een mosjasje te krijgen. Moet alleen nog achter mos aan. Die van jou zijn erg leuk geworden en je boek lijkt me geweldig. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Natuurlijke decoraties vind ik ook het mooist, goed idee die mosballen. En je zwarte kastje vind ik ook erg mooi!

    fijne zondag,
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig.....zo puur natuur en stijlvol je mooie mosballen.
    En leuk boek........ook handig voor je.......om nog meer moois te maken......je kast is en blijft een beauty.

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi de mosballen op de schaal, sober en stoer.

    Lijkt mij een prachtig boek wat je hebt aangeschaft van je verjaardags boekenbon.

    Fijne zondag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ze zijn mooi hoor je mosbollen.....ik denk dat je wat meer krammen had moeten gebruiken voor een strakker resultaat...maar ik vind ze mooi zo hoor !!...fijne zondag Alie...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi hoor, die mosballen. Ik zag bij de Potstal mosballen van verschillende grootte aan het plafond hangen. Dat stond ook super! Maar deze mosballen zijn wellicht iets makkelijker te realiseren, dus ik ga, denk ik, hier maar voor:-)
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk de mosballen en dubbel zo leuk omdat je het zelf gemaakt hebt.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk je mosballen. Leuk he die natuurlijke materialen. Een leuk idee zo. En wat fijn dat je zo'n mooi boek kon kopen. Daar zul je denk ik veel plezier aan beleven.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je mos ballen zijn mooi en het staat gezellig!
    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige (kerst) mosballen, als je het niet erg vind, ga ik die ook maken, staat veel leuker als bling/bling inderdaad! Zelf doen wij daar niet aan mee, maar zo hier en daar iets vind ik wel mooi! Geniet van je nieuwe boek, lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je mosballen zijn goed gelukt en het staat erg mooi zo in de schaal.

    Fijne week!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. prachtigg niets mis mee en doet echt niets onder mee dan van de winkel hoor .... heerlijk sfeertje zo en een prachtig boek altijd mooi zo boek vaak vol met tips geniet er van ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat boek is echt iets voor jou!goede aankoop!

    Jouw mosballen vind ik ook prachtig staan, ze hoeven niet zo perfect te zijn...
    Geniet ervan!

    Liefs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. goed gelukt, en weer een idee erbij:)
    leuk boek.


    doei Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Via via kom ik op je blog terecht, ik denk voor het eerst! Maar de naam Alie heb ik toch echt vaker gezien! Je hebt een prachtig interieur hoor, ik ga je gezellig volgen. Fijn weekend! Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoeveel verf had je nodig voor de kast op de onderste foto? Ik heb ook zo'n kast en wil hem verven. Heb om te proberen een andere kast met kalkverf (Annie Sloan) geverfd, maar het valt me tegen. Heb er drie lagen (roomwit) opgedaan en het dekt maar net.

    BeantwoordenVerwijderen