Foto top

Foto top

woensdag 4 november 2015

Kerstpiek-ornamenten

Op 27 en 28 november a.s. houden wij weer onze jaarlijkse kerstmarkt in de Boelschuur en dan ga je een beetje aan het nadenken. Nu hebben we al een paar jaar dezelfde dozen met pieken liggen in de meest "prachtige" kleuren, die we zelfs voor 50 eurocent niet verkochten. Dit zijn ze geworden.


Eerst met montagekit proberen vast te maken op de stokjes, wat nogal een gedoe is, omdat de pieken hol zijn en zeeeeer breekbaar.


Daarna met muurvuller gedaan en ook dan heel voorzichtig, ben er toch een paar verspeeld.


En daarna nog even wat Pastewax van Painting the Past er over (kleur carbon) en klaar....


Weer eens wat anders dan in een boom.


Verder zijn we druk bezig in het pand van onze zoon en ik mag wat spulletjes voor hem opzoeken (low budget natuurlijk). Deze banken hebben we al gevonden en passen wel in het sfeertje dat we zoeken. Wordt vervolgd.....


Sorry, krijg de foto niet recht (hahaha ben zo onhandig op de pc). Dit leuke kruikje en bordje vond ik bij de kringloop (alles is trouwens bij de kringloop vandaan) voor samen € 1,50. Daar laat je het toch niet voor liggen?

Groetjes Alie

28 opmerkingen:

  1. Vanuit de brocante sfeer zou je bijna denken dat het gewilde ornamenten zijn. Maar dus niet.
    Je hebt er een mooie draai aangegeven. Nu kun je ze zelfs wel blijvend gebruiken in mooie sfeerhoekjes.
    Die laatste foto met kannen vind ik ook prachtig.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Alie, leuk idee voor de kerstboom piek zeg. Ik heb er nog wel een, maar ik zet hem er zelf nooit meer in. Maar dit jaar denk ik dat ik dat wel ga doen. Maar eerst ga ik hem dus een andere stoerdere look geven. Net zoals jij hebt gedaan.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee Alie zo zijn de pieken mooie ornamentjes geworden. En de onderste foto had een schilderij uit de middeleeuwen kunnen zijn. Mooi geheel zo. En dat voor dat geld. Leuk hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is nog eens een originele oplossing voor de tegenwoordig niet meer zo geliefde pieken! Succes met de verkoop.
    Jouw stilleven op de onderste foto vind ik echt práchtig.
    Een leuke kerstmarkt gewenst.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wordt vast de nieuwe hype in blogland en wie weet doe ik er ook wel aan mee. Het idee is in ieder geval super leuk en het resultaat ziet er heel goed uit. Lijkt mij wel een zenuwenklus als het zo breekbaar is: ben je bijna klaar, valt ie in stukjes uiteen :-(.

    Wat heb je een mooi kruikje bij de kringloop gevonden!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, Alie, je bent zo creatief!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee!!
    Al zou ik ze zelf denk ik niet insmeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, je moet pieken op het goeie moment....Haha, wat een idee! Het lijkt me wel idd een priegelwerk met insmeren. Maar effect heeft het zeker. Ik heb ze ook wel eens gezien, verzameld op een plankje met spijkers. Ook heel leuk. En om dan een egale mix te krijgen zou ik ze alleen insmeren met krijtverf...
    Je 'middeleeuwse' foto is super, ook al moet je je hoofd draaien...de moeite waard om dat te doen!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gave ideeen heb je toch, super geworden! Ik heb wel een beetje een idee wat het gaat worden in de sportschool, zal vast heel mooi worden en zien we graag het eindresultaat.
    Hier zijn we ook in de laatste fases van het verven beland, ben zo blij met de wijzenol, mijn man vindt het ook lekker wegsmeren. Nog zo'n 2 weekjes en dan is alles gereed en kan ik los met stylen.
    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahahha jij ook al een scheve foto!! Ik had er ook een die ik met geen mogelijkheid recht krijg..die pieken zijn niet zo mijn ding, maar die banken zien er goed uit. Ik hou ook wel van het "engelse" sfeertje..en je kruikje...ahhh daar smul ik weer van!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk, die pieken, goed idee! En die kringloopvondsten zijn echt mazzel! Mooie blog heb je; ben ook net begonnen (marrythuis.blogspot.nl). Kom je kijken?

    groetjes Marry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat je al niet met een piek kunt doen! Ze zijn erg leuk geworden! Ik bedenk me net dat ik ook nog van die glimmende kerstdingen op zolder heb liggen.......ik weet nu wat ik er mee ga doen!!!
    Hartelijke groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel leuk ! ik zag in het tijdschrift Liefde voor Brocante iemand die een "Piekenplankje " had. Spijkers vanuit de onderkant naar boven, met pluggen eroverheen,om de piek te beschermen.Dan kun je ze er zo opzetten. Maar jij het het zo ook voor mekaar!
    Dus we gaan met z'n allen op zoek naar mooie pieken op de kerstmarkt!
    Groetjes,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk idee zeg!!
    Die verkoop je nu allemaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha , wou het ook net zeggen , deze verkoop je nu met winst .
    En die kringloopvondsten , je met er echt op vallen.
    Leuke zetels trouwens .
    groetjes
    Christel , Garcy's place

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee, heb denk zelf ook nog wat gekleurde pieken
    Iliggen die zielig al jaren in een doos liggen (heb al jaren een witte ster als piek)

    Leuke spullen heb je weer gescoord, vind het schilderijtje erg mooi.

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk de pieken alie ...en de banken zijn ook superrr gaaf !...liefs van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die pieken zijn nu niet aan te slepen, denk ik, ze vliegen vast over de toonbank, ben je dozen vol ook weer kwijt..
    Heel mooi!
    En wat een super idee❤

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk allemaal weer Alie, Succes met de verkoopdagen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een gaaf idee met die pieken. Ga ik mee aan de slag vandaag of morgen. Ben een poos op zoek naar ornamenten om zoiets te fabrieken, wat een idee. Thx
    fijne dag

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuk idee om de pieken zo te behandelen. Ga ik ook proberen (als je het niet erg vind dat ik je idee steel ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo.....dit wordt vast een trent! Zo leuk.....hoe kom je op het idee.
    Ben benieuwd wie het allemaal ook gaan proberen maar zo kom je wel af van de , al jarenlang op zolder liggende, kerstspullen, haha.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuk idee van die pieken!
    Ziet er super uit!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi Alie!
    Heel mooi Monica. Enkele maanden geleden hebben wij geëxperimenteerd met onze grenen kasten. We houden van een landelijke brocante stijl en onze grenen kasten pasten niet echt bij deze stijl. We hebben ze geschilderd evenals onze muren. We zijn heel tevreden van het resultaat. Sinds enkele weken hou ik hierover ook een blog bij. Als ik jouw blog bekijk, heb ik precies nog veel te leren. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ai ai....de naam Monica hoort hier natuurlijk niet thuis. Sorry hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Die ornamenten op voet zijn echt zo gaaf!!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen