Foto top

Foto top

dinsdag 21 oktober 2014

Luikjes en stoeltjes

Heerlijk weer om het binnen gezellig te maken. Vorige week was hier een rommelmarkt. Er stonden amper kraampjes, maar toch een paar leuke spullen gevonden.


Deze gave poer/kandelaar voor 15 euro. Mooi sober en stoer, hou ik van....



En hoe vinden jullie deze twee mooie fauteuiltjes, waarschijnlijk voor de verkoop. Al vind ik ze zelf ook wel heeeeel schattig en toch stoer.




Een neef van me knapt schepen op en is ook altijd aan het knutselen. Onlangs haalde hij een hele partij luiken van een oud frans binnenvaartschip. Ik heb gevraagd of hij er twee voor me op maat wilde zagen en voila, luiken voor de ramen. Wat scharnieren zwart gespoten en ....


onze jongens even lief aangekeken (ze hadden toch vakantie). Was blij dat ze weer heel naar beneden kwamen, maar ze doen het graag voor hun mammie, hahaha.
Deze luiken kunnen natuurlijk voor veel meer leuke dingen gebruikt worden, zoals tafels, banken of gewoon tegen de muur met een mooie krans. Volgens mij heeft hij er nog een paar staan, dus heb je belangstelling, laat het me even weten.

Groetjes Alie

33 opmerkingen:

  1. Wauw...zeg...die poer is super!
    Zo'n luikjes aan het huis doet wonderen...gelijk weer een andere uitstraling. Toen wij in ons huis kwamen wonen heb ik gelijk mijn man aan het werk gezet en een paar luikjes laten plaatsen voor een paar ramen :))

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trouwens de stoeltjes vind ik heel leuk. Ik heb zelf ook al eens naar zo'n model gekeken voor in onze woonkamer. Maar er zit dan weer geen leuning aan en dat vinden de andere huisgenoten niet fijn voor tv te kijken :((

    Nog eens groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie poer en je luiken zijn ook te gek! Staat echt prachtig Alie!

    Groetjes Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  4. allemachtig prachtig allemaal lieve Alie!
    die poer voor 15 euro!! hahaha, lach je je toch rot om hé... te bedenken dat er mensen zijn die daar 70 euro of zelfs meer voor hebben betaald...
    kus van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De poer is gaaf, inderdaad een stoer item...die was bij mij ook meegegaan hoor. Daar ga je veel plezier van hebben.

    Mooi dat er nu luiken zijn aangebracht aan je woning!

    Ik wens je een hele fijne avond, Alie. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bof je toch dat je tegen zo'n prachtige poer aan loopt. Hij is prachtig alie. En je luiken dat is weer een aanwinst. Jan heeft ze voor ons boshuisje gemaakt. Ben ik zo blij mee. En dan je stoeltjes ik zou ze lekkerzelf houden hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie poor....gaaf ding.....stoer de luiken..!!..liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke nieuwe aanwinsten weer Alie!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie poer en nog beter....een mooi prijsje!!
    Staat super op tafel en de luiken op het huis zijn echt prachtig.
    een mooie blikvanger!! Luiken staan bij mij ook nog op de wensen lijst.
    fijne week verder groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alie, heb jij even geboft met zo'n prachtige poer voor zo'n mooi prijsje.. amai wat is die mooi !!!! Ga nu ook je andere blog "De Boelschuur" volgen wat een mooie spullen staan daar op...alleen (weeral) zo jammer dat het voor mij 3u rijden is ....
    geniet van de gezellige herfstavonden
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat hebben jullie toch vaak geluk met het vinden om van mooie stukken zoals deze poer.
    Wat ik vaak zie is allemaal rommel.
    Je luiken staan ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige luiken, Alie! Ik zou best een luik van je willen overnemen, maar weet even zo snel niet waar ik deze moet laten?! Handig zulke jongens,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige poer! Mooie als een heleboel dure. Staat daar mooi op de tafel.
    En je stoeltjes zijn mooi, ik vind het persoonlijk altijd lastig als je geen armleuningen hebt. Maar dat doet aan de mooiheid niets onder.
    Handig als je zulke handige jongens in de familie hebt. Mooie luiken!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie poer heb je gevonden! En je luikjes staan prachtig.

    Liefs, marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Alie,
    Je kandelaar is een pracht exemplaar en je luiken vind ik super mooi...
    Wat een ander gezicht dan meteen hè?
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige poer zeg.....een echte beauty.....Staat super op je tafel.
    Enne...handig zulke jongens...! Staat stijlvol zo die mooie luiken aan de muur.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O Alie, wat gaaf die poer. Wat een geluk zeg! 15 euro. Mooi hoor.
    Die luiken staan prachtig, daar hou ik ook zo van.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt een hele mooie poer gevonden!! Staat mooi! En je luiken zijn ook leuk! maakt het altijd zo sfeervol!!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een bofkant ben je, zo'n prachtige poer voor zo weinig! En je luiken zijn mooi... Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zeg net tegen mijn man: moet je nou kijken, sommige mensen vinden altijd iets bijzonders op een rommelmarkt! Hoe komt het toch dat ik nooit iets vind behalve "rommel"!
    "Nou ja zeg" zegt ie: jij bent ook nooit tevreden! Je hebt net een paar
    mooie lampjes gekocht voor een prikkie! Oeps....even vergeten!
    Maar....eerlijk is eerlijk....dat komt toch echt héééél zelden voor!
    Die poer is toch om jaloers op te worden zo mooi!
    Wat heerlijk om een paar van doe jongens in huis te hebben, altijd handig voor hulp!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ben jij een mazzelaar met die poer, die is echt prachtig! Je luiken vind ik top, ze staan echt super!
    Groetjes, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. die luiken hangen daar super!!
    Je bent goed geslaagd hoor
    fijne dag
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heerlijk dat jij toch altijd zulke dingen op de kop kan tikken. Ik moet toch eens beter m'n best gaan doen hihi. De luiken staan prachtig!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie vondsten

    Maar die luiken zijn pas écht gaaf, zeker met zo'n persoonlijk verhaal erachter: top!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige aanwinst Alie.
    Wat staat dat gelijk anders!

    Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige poer! Wat ben jij toch een kei in het scoren van mooie spullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gaaf zeg die oude luiken...en stoer die 2 jonge kerels zo bezig ermee...en mama heeeeel blij!!!

    Fijn weekend, en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. mooi blog heb je, je hebt er weer een volger bij hoor..
    Die luiken vind ik supermooi.. leuk dat de jongens dat voor je willen doen. En die poer wat een supervondst.. Fijn weekend. Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je huis heeft gelijk een heel andere uitstraling, mooi Alie!,

    BeantwoordenVerwijderen
  30. had jij ff geluk! een poer voor 15 euro!! hoe doe je dat?
    en je luiken zijn ook al zo gaaf, lief van je jongens;-)
    geniet ervan, groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuke vondsten! Snap dat je twijfelt over de stoeltjes.
    Erg lief van je jongens om de luiken, die overigens super gaaf zijn, voor je op te hangen. Staat mooi.
    Fijne avond.
    Lieve groet,
    Mirjam
    MaDeLiefste

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ze staan super hoor Alie! Heb je echt iets unieks!

    Fijne dag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  33. heel leuk! ik krijg er een herfst gevoel van

    BeantwoordenVerwijderen