Foto top

Foto top

maandag 3 maart 2014

Schuiven maar

Hoewel wij best een ruime woonkamer hebben, is het toch moeilijk iets te veranderen, omdat het een L-kamer is. En als je hobby wonen is, is dat wel lastig. Toch heb ik weer wat lopen schuiven en met accesoires kun je gelukkig wel heerlijk decoreren.


Deze kruik staat eigenlijk overal mooi, maar is echt loodzwaar.


De grote lamp heb ik hier weggehaald. Had nog een pootje op zolder staan, zwart geverfd, oud kapje erop en weer helemaal hip.....


De leren stoel heb ik ook eens verplaatst.


Mijn zwager heeft op de dagopvang een mooie zuil in elkaar gezet van oude pallets. Er staat nu een kruiklamp op, maar ook de grote kruik kan er een keertje op.


Deze potjes kocht ik bij de kringloop voor € 1,50. Heb ze geschuurd en met een beetje krijtverf en was behandeld. Best een beetje Hoffz-achtig toch hahaha??


Allemaal een hele fijne week toegewenst, Alie

38 opmerkingen:

  1. Mooi de potjes zo Alie......leuk hoor je huis...heb gelijk je vorige post bewonderd had ik gemist...snap er niks van...maar leuk de kinderkamers...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi huis hoor, heel sfeervol ingericht. Leuke zijn je potjes geworden hoor!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je blijft echt aan het schijven in je huis. Maar ooh zo heerlijk als anders weer eens anders staat. Je hebt overigens een prachtige leren stoeltjes daar staan!

    Ook voor jou een fijne week
    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke potjes Alie! De eerste pot vind ik ook prachtig. De 4e foto heeft iets speciaals. Het geeft me het gevoel dat ik daar heel graag wil zijn, door die deur wil lopen,knus thuis wil komen! Bijzonder.Dat kan zomaar raak zijn bij me, en waar dat dan aan ligt?
    Lieve groet Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel gezellig bij je!! echt sfeervol, en je potjes zijn erg leuk geworden! Moet ik toch ook eens proberen ;-) Je eerste pot is ook erg gaaf!
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De loodzware kruik vind ik erg mooi, ik heb ze zelden in dit model gezien.

    Met de meubels schuiven vind ik in onze kamer ook lastig, eigenlijk is alles ingesteld op de televisie. En waar de tv nu staat, staat ie eigenlijk het handigst maar dat maakt de mogelijkheden wel beperkt. Dus net als jij moet ik het ook hebben van het schuiven met de accessoires.

    De potjes van de kringloop zijn helemaal hoffz maar voor een veel leukere prijs ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Love the "zuil" made by your brother-in-law! And all the soft, "rustig" colors that you use in your home. Nothing "shabby" about your interior! It is CLASS! Hugs, Linda@Wetcreek Blog and Wetcreek Museum Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent lekker bezig geweest Alie. Mooie hoekjes gemaakt, en de make over van je potjes is goed geslaagd hoor. Ik wens je een fijne week. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer gezellig Alie!
    Ik ken dat hoor, soms moet je gewoon even wat schuiven, ook al ziet de ander niet eens wat er dan precies veranderd is...;-))

    Fijne week!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk Alie dat je zo kan schuiven in je kamer. Hier staat alles (helaas) op zijn plaats. Wat heb je een enige potjes gekocht zeg. Inderdaad net Hoffz. Ik zou zo zeggen goed bezig hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker he schuiven.. Ik ben er ook groot fan van! Je lampje is leuk zeg.. En die grote kruik is echt een plaatje!!

    lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En zo schuiven we met alles heen en weer, om weer gezelligheid te creƫren.
    De zuil vind ik helemaal super!

    Fijne avond en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. He die Alie, daar zijn ze dus de potjes die ik op Pinterest al voorbij had zien komen. LEUK!
    Volgende keer kun je ook eens proberen om ze eerst te schuren en dan met de brander te werken en daarna evt nog met koffieprut.
    Je hebt een prachtig huis hoor! Lekkere sfeer!

    Lieve groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb ook een L model waar ook nog de keuken bij hoort....dus ik kan ook amper doch niet schuiven........Ha ik moet groter denk ik ;)
    Vind je potten geweldig.......vooraf niet zo maar als jij ze onder handen hebt genomen denk ik....wow! Hoog hebbe gehalte ;)

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie zuil joh !
    En die potjes zijn ook weer gaaf goed geluk hoor !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gezellig weer...leuke potjes heb je ook gevonden.
    Helemaal Hoffz proof.
    Zuil vind ik ook erg leuk!

    Fijne avond,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Alie,
    Je bent weer heerlijk creatief bezig geweest met die potjes. Je lampje vind ik heel erg mooi, zo fijntjes, hoeft niet allemaal grof en loodzwaar te zijn... al is je zware pot wel heel erg mooi... Ik vind trouwens ook je kleptafeltje naast je leren stoel echt heel erg mooi...!
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Alie,
    Je pagina over dat schilderij is niet meer te openen.
    Misschien is er iets mis gegaan. Ik hoop dat je het kunt herstellen, want ik ben wel heel benieuwd naar je schilderij....
    Groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erg leuk, de houten potjes. Ik zie ze regelmatig bij de kringloop, heb ze dan in de hand maar leg ze weer terug!. Nu snap je wel wat ik de volgende keer doe, ha, ha! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha en zo blijf je schuiven ;-) erg leuk weer gedaan zo!
    Mooi huis, mooie sfeer ook!

    Liefs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heb je toch een mooie en gezellige woonkamer. Met prachtige blikvangers. Zoals de mooie grote vaas! En je stoere lampen.
    Je hebt ook leuke aankopen gedaan bij de kringloop.
    Fijne week. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Superleuk gedaan die potjes.
    Ooit had mijn oma ook zoiets en toen vond ik het al mooi!!!
    Mooi schilderij ook boven de eettafel.
    Erg gezellig weer zo bij je.
    Groetjes,
    Nelleke
    http://nellekeshobbyhoekje.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Alie,
    Leuk is dat he, dat schuiven.
    Ik kan ook niet alles beginnen maar schuiven met accessoires doe ik des te meer.
    Je hebt toch wel een heel gezellig huis!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Alles staat mooi bij jou. Je hebt een prachtig huis. De potjes zijn ook mooi geworden!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ooh ja, dat zijn tabakspotten, ik heb er ook een in de kast staan, ook geschuurd en met sterk verdunde verf weer helemaal van deze tijd gemaakt, leuke modellen hebben ze vaak he?
    Ik schuif eigenlijk helemaal niet zo vaak met de spullen in de woonkamer en als ik het toch eens probeer, zet ik het heel snel weer terug op de oude plek, daat staat het dan toch het beste.
    Leuke hoor zo'n zuil!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Alie, wat is het weer genieten van jouw prachtig interieur, alles is zo mooi in harmonie met elkaar…. wat heb je prachtige potten gescoord in
    de kringloop ….leuk hĆ©…kan jij daar ook zo blij van worden ? Laatst vond ik 2 houten vaasjes en een klein houten schaaltje op voet,mijn dochters vonden het maar niks, maar het staat leuk op de salontafel
    op een konijnenpelsje….
    Geniet van je mooie spullen
    Fijne week Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel mooi!!Was benieuwd naar de post over t schilderij,maar die kon ik niet openen.Wel heel nieuwsgierig naar!!Liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi gedecoreerd hoor, super tafeltje naast je leren stoel!!
    Genieten!

    Groetjes Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk om zo met je eigen spullen te kunnen schuiven. Hier kan ik ook niet zo veel met de meubels schuiven dus doe ik het ook altijd maar met de kleinere spullen. Je potjes zijn erg leuk geworden.

    Lieve groet Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. HĆ©Ć©l mooi gedaan !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel mooi, ik heb ook een zuil van pallethout, staat momenteel buiten,.....de kruik van ons bleek te zwaar...
    Ik ben ook wel nieuwsgierig naar je post over je schilderij:-)
    Dank voor je leuke reactie op mijn reportage!
    Liefs, Dorine.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat je ook veranderd...het blijft mooi...de grote kruik is echter geweldig en ook wat je erin heb gezet, dat bloemetje...leuk....de kruiklamp ook super en dan de kringloop vondsten....super...en jouw metamorfose...wauw...ik zeg...Hoffz...haha...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ziet er weer super gaaf uit!!

    Fijne dag. Liefs, Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gezellig zo'n dagje schuiven maar ik ben de tuin maar in gegaan: dat kriebelt op het moment bij mij meer!
    Ziet er allemaal weer prachtig uit bij jou, het was het schuiven weer waard.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. In sommige huizen kun je zo makkelijk schuiven maar hier in huis eigenlijk geen optie. Kom dus ook niet verder dan af en toe wat schuiven met accessoires. Bij jou is de schuifactie prima gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een mooie potjes Alie, tenminste na jouw behandeling. Je grote kruik vind ik prachtig!

    En het mooiste vind ik je tafeltje onder de kruiklamp, echt geweldig!

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen